Az egyik legsürgősebb, amit egy autón el kell végezni, ha szükséges, az a kormánymű felújítás. Kormánymű felújítás ne csak akkor legyen fontos, ha már közlekedni sem tudunk az autóval, kormánymű kopogás vagy a kormánymű olajfolyás miatt például kifejezetten szükséges a javítás. A kormánymű felújítás vagy csere javíthatja magát a vezetési élményt is, megszűnik a holtjáték, a különböző rendellenes zajok, ami végülis jobb kormányzást és precíz vezetést tesz lehetővé.
Ennek persze megvannak a maga árnyoldalai is – a kormánymű kiszerlése nem kedvelt művelet az autószervizekben, ilyenkor ugyanis az autó sokszor napokig foglalja az emelőt.
Ha a kormánymű cserén gondolkodunk, kétféleképpen tudjuk ezt megtenni – elmehetünk egy jó szakértelemmel rendelkező műhelybe, ahol levezénylik az egész cserét és be is szerzik a cserekormányművet, viszont ha van elég önbizalmunk, akkor mi is kereshetünk nekünk tetsző ár-minőség kategóriában kormányművet. Természetesen a kormánymű cseréje nem lehet opció bizonyos helyzetekben, ilyenkor a kormánymű javítást javasoljuk. Habár a lógás, kopogás, holtjáték akár otthon is ellenőrizhető, a kiszerelés egy komplex és minden esetben szerelőt igénylő folyamat. A kormánymű felújítás ár változhat az autó és a modell függvényében, de garantáltan drágább mulatság, mint egy kormányösszekötő vagy gömbfej esetében. A kormánymű hiba otthoni megállapításához van viszont néhány tuti tipp.
1. Kormánymű holtjáték
Álló helyzetben, kikapcsolt motornál nézzük meg, hogy mennyit tudunk elfordítani a kormányon komolyabb erő nélkül. Ez a jelenségf a kormány holtjáték. Néhány centiméter rendben is van (sőt kell is) de ha túl nagy a holtjáték, az kopásra utal. Ez egy fontos lépés annak érdekében, hogy ne érjen kellemetlen meglepetés az utakon.
A legtöbb esetben a holtjáték a fogasléc kopásának eredménye. Fogasléces kormányműveknél sokszor ez a hiba csak a fogasléc cseréjével orvosolható.
2. Kormánymű kopogás
A legtöbb autóban a kormánymű kopogást a vezetőperselyek kopása okozza. A legtöbb esetben ez a hiba javítható. Igyekezzünk végigkövetni honnan halljuk a kopogást, próbáljunk meg mindent megtenni, nehogy feleslegesen zereljük ki a kormányművet.
3. Kormánymű olajfolyás
Az egyik legkézenfekvőbb megállapítani a kormánymű hibát, ha az autó alatt kormánymű olajfolyás nyomait látjuk. Vigyázzunk! Ne keverjük össze a motorolajjal vagy az elektrohidraulikus szervószivattyú olajfolyásával.